Autolakovna

Autolakovna Rauch

Autor: Autolakovna Rauch

Autolakovna Lovosice   Autolakovna Rauch se specializuje se na lakování a prodej barev a potřeb pro lakování.   Autolakovna: lakovaní osobních…

Více o autorovi

Hlavní náplní autolakovny je provádění povrchových úprav karoserie, tedy její lakování. Důvodem těchto úprav je atraktivita a vzhled vozidla, ale také zabránění korozi proniknout do karoserie. Specializujeme se na lakování osobních a užitkových vozidel, motocyklů, lakování automobilních veteránů, lakování plastových dílů jako jsou nárazníky, zrcátka nebo spojlery. Stejně tak provedeme lakování různých kovových dílů. Při lakování využíváme nátěrové hmoty, které musí splňovat požadavky jako je dlouhodobá ochrana proti korozi, povětrnostním vlivům, slunečnímu záření atd. Barvy, které na vozidla aplikujeme, se vyznačují hloubkou barvy a vysokým leskem. Toho docílíme výhradně pomocí několikavrstvého nástřiku, aby jednotlivé složky byly vzájemně kompatibilní, tedy aby na sebe dobře přilnuly. 

Před samotným lakováním je potřeba provést dokonalé odmaštění karoserie, která se musí zbavit nečistot a různých mastnot. Hlavně mastnoty by bránily přilnutí barvy k podkladu, což by ovlivnilo jednak její zasychání, ale hlavně by vznikaly kazy na lakovém filmu. K odmaštění plochy karoserie používáme přípravky jako je například technický benzín, perchlorethylen a podobně. Dokonale odmaštěný povrch je základem pro kvalitní nátěr.

První fází lakování vozidla je provedení nástřiku základní barvou, která vytvoří film, jehož antikorozní účinky zamezují korozi, karoserie je tak předběžně ošetřena a připravena pro aplikaci vrchních nátěrů. Základní nátěr zároveň vyrovnává drobné nerovnosti povrchu. Při provádění jednovrstvého laku je možné docílit výborného vzhledu a kvality povrchu, který je odolný proti oděru nebo poškrábání. Podle přání zákazníka  namícháme i speciální barevné odstíny. Jednovrstvý lak nanášíme v jedné nebo ve dvou vrstvách, poté se vysuší v sušárně, při teplotě, která je závislá na druhu pojiva nátěrové hmoty. Při dvouvrstvém systému je nejdříve aplikován na povrch karoserie lak, vznikne metalický film, který po vytěkání látky vytvoří lak s vysokým leskem. Při třívrstvém systému se nejdříve aplikuje například perleťový nebo metalický nástřik, který je dále přelakován zabarveným lakem a vytvoří tak požadovaný barevný odstín. Další vrstva laku, která se nanese, už vytvoří lesk a hloubku barevného odstínu.

K lakování používáme technologii vzduchového stříkání za pomoci stříkací pistole s volbou správné trysky. Dbáme na to, aby při lakování byl stlačený vzduch naprosto zbavený vody, nesmí obsahovat ani kapičku vody nebo emulze. Jinak by došlo k vadě na lakovaném povrchu. Toho jsme si plně vědomi a proto laky na karoseriích jsou kvalitně a profesionálně provedeny.

Lakování plastů na automobilu

Nejprve je nutné plast důkladně vyčistit a odmastit, zvláště ty plastové části, které jsou mimo interiér vozidla. Po vyčištění se nastříká na plochu rovnoměrně barva v tenké vrstvě. Pokud lakujeme tvrdý laminát, ten je potřeba nejdříve vytmelit a přebrousit. Až tmel zaschne, přebrousí se smirkovým papírem až bude povrch dokonale hladký. Poté se nastříká základovou barvou, když zaschne, provede se rovnoměrný nástřik barvy v tenké vrstvě.

Lakování kovů

Pro lakování kovů platí stejná pravidla jako pro lakování plechů nebo plastů. To znamená, že opět se musí povrch dokonale očistit a zbavit nanesených nečistot. Kovové díly se natírají hlavně z důvodu, aby odolávaly korozi. Před samotným lakováním je potřeba provést kontrolu svárů, spojů i nerovností, kde by se mohla zadržovat voda, nebo srážet vlhkost. Pokud by se neodstranila, pronikla by až  ke kovu. Pokud se mění již natřený povrch a nátěr se bude provádět jinou barvou, musí se stará barva předem mechanicky odstranit. Původní barva se dá odstranit i chemickým odstraňovačem nátěrů.