PUJČENÍ AUTA V ZAHRANIČÍ MÁ URČITÁ RIZIKA

Podle průzkumu asociace ANEC více než čtvrtina Evropanů zažívá problémy se službami cestovního ruchu. Průzkumu se zúčastnilo 6000 lidí. Nejvíce si stěžují na problémy spojené s půjčením auta.

„Všechny problémy v různých oblastech služeb mají společné jmenovatele – nízkou úroveň služeb a zákaznického servisu, nečekané příplatky a nejasné informace,“ shrnuje výsledky průzkumu Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Nejvíce problémů a to více než pětina má problémy pokud si někde vypůjčili auto. Smluvní podmínky bývají často nejasné a i když inzerovaná cena je velmi atraktivní tak posléze na místě poskytovatel služby začne účtovat jiné různé další poplatky, které mnohdy i převýší danou cenu za půjčení, která byla inzerována.

Často chybí jasné informace o potřebné výši zálohy, objevují se i potíže se stržením peněz z platební karty za údajné poškození vozu, a to bez souhlasu držitele karty. Tento postup přitom odporuje pravidlům karetních asociací. V takovémto případě je potřeba vyzvat autopůjčovnu, aby prokázala, že zákazník vůz skutečně poškodil.

Poskytovatelé posléze často blokují vrácení peněz či si nedávají na čas a to je samozřejmě velice nepříjemné. Důležité je si dávat pozor jak se hradí u daného poskytovatele pohonné hmoty, tam se turistům často může spotřeba pohonných hmot velice prodražit. Většinou se vyplatí pokud si pohonné hmoty platíte sami a neplatíte za ujeté kilometry.

Další problémem zůstává letecká doprava či ubytování, ne jednomu turistovi se stalo, že byl ubytován v jiném pokoji či dokonce v jiném hotelu. Tuto zkušenost má každý osmý turista.