JAK SPRÁVNĚ VYBRAT OJETINU.

Získat auto vyšší třídy za cenu auta nižší třídy je velice lákavé avšak často tak kupujeme zajíce v pytli. Na co si hlavně musíme dávat bacha?

Auto můžeme pořídit třemi způsoby. Nejvíce rizikový způsob je zajisté koupě od nějaké soukromé osoby a to proto, že uplatnit reklamaci v tomto případě bude určitě těžší než, když koupíme auto v nějakém renomovaném autobazaru. Nejbezpečnější způsob je zakoupení ojetiny u autorizovaného prodejce ať už z důvodu případné reklamace anebo z důvodu kvality vozu. Avšak nezapomínejme, že výjimka potvrzuje pravidlo.

Nikoho už zajisté nepřekvapí fakt, že téměř každé druhé ojeté auto v ČR má stažené kilometry, proto je velice důležité si ověřit najeté kilometry a to tím například, že obvoláme autoservisy z knihy a pokud servisní historie nebude přerušena, mělo by být vše v pořádku. Dále je také možné zjistit skutečné kilometry správným softwarem a tedy vyčtením kilometrů přímo z řídící jednotky vozu. Prodejci většinou pouze elektronicky přepíší hodnotu najetých kilometrů na tachometru avšak skutečný údaj zapsaný v jednotce vašeho vozu přepsat nejde, ale bohužel jde vyměnit celá řídící jednotka a tak i zde nemáte jistotu. Samozřejmostí je zajisté i kontrola technického stavu a diagnostika. Pokud prodejce nic neskrývá, nemá důvod se na požádání této kontroly, například u vašeho známého v servisu, stranit.

Určitě se nenechte zmást neopotřebovaným interiérem apod. Tyto triky, kdy se vymění hlava řadicí páky, koberečky a tak dále jsou zcela běžné, stejně jako povídačky o fiktivních zájemcích.

Je zapotřebí si také auto projet, můžeme tak odhalit nejednu myšku. Všímejte si například toho, aby auto krásně nastartovalo a mělo správný, nekolísavý volnoběh. Při jízdě samozřejmě nemohou být slyšet žádné podezřelé tupé rány. Hukot motoru by měl být úměrný motorizaci. Nadále vyzkoušejte jak auto akceleruje. Při náhlým sešlápnutí plynu nadoraz auto nesmí mít nějaké prodlevy a zkrátka, jak se říká, auto musí jít pěkně za plynem. Samozřejmě se tu jedná o plynulost zrychlování, nemůžeme čekat, že nás například Škoda HTP zatlačí do sedaček i když bude v naprosto skvělém stavu.

Vyzkoušejte zajisté všechnu elektroniku, okýnka, světla, klimatizace, zkrátka každé tlačítko v autě.

Závěrem nezbývá nic jiného než popřát při výběru hodně štěstí a hlavně nezapomeňte, že ojetý vůz by jste měli vždy kupovat s někým koho opravdu dobře znáte a víte, že je odborník na slovo vzatý.