Evropská ulice na Praze 6 je pod dohledem, auta jezdí dál objížďkou.

Má snad Metrostav strach o stav úseku silnice, kterým denně projedou tisíce aut a pod nímž razící štít Tonda vyhloubil tunel?

 

Dnes, ve středu byli k vidění v pozdních odpoledních hodinách v úseku mezi tramvajovými zastávkami Thákurova a Hadovka technici, kteří pravděpodobně na podnět společnosti Metrostav, která je hlavním dodavatelem stavby prodloužení trasy metra A z Dejvic na Motol, kontrolovali stav půdy pod vozovkou. Metrostavu, jednomu z hlavních dodavatelů silničních staveb, byla již uložena pokuta za propad půdy. Konkrétně se jednalo o případ v pražské Stromovce a na Letné. V případě propadů se však jednalo o stavbu městského okruhu, který by měl již v roce 2014 výrazně odlehčit centru Prahy v dopravě.

V souvislosti s propadem půdy na Evropské ulici v neděli v podvečer se spekuluje, do jaké míry může ovlivnit ražba tunelu metra propad vozovky, zdali nemůže dojít k dalším a jak předejít takto nebezpečným situacím. Technici v zúženém úseku svedli dopravu do jednoho pruhu a na základě ultrazvukových vln se snažili zjistit, zdali nejsou v prostorách pod vozovkou "vzduchové kapsy", díky nimž může dojít k propadu vozovky. Tato technická kontrola daného místa trvala mnoho desítek minut. Přístroj vysílá konkrétní vlny a na základě charakteru odezvy vyhodnocuje podloží.

 

Je veliké štěstí, že k propadu půdy nedošlo před začátkem prázdnin, kdy i za normálních okolností se zde tvoří velice dlouhá a pomalu jedoucí kolona. Možné je, že čas propadu mohl zabránit vážné autonehodě, neboť v době, kdy se vozovka propadla, se na místě nenacházelo žádné vozidlo, ani se žádné vozidlo neblížilo již nedobrzditelnou rychlostí k místu propadu, komentoval situaci v neděli večer odborník na dopravu.