BLOKOVÁ VÝJIMKA

Autorizovaný servis nebo neznačkový servis za méně peněz? Ne jeden řidič si s touhle otázkou ve svém motoristickém životě lámal hlavu. Ale jsou i tací, respektive co se majitelů nových aut v záruce týče, kteří se nad touhle otázkou nikdy nezamysleli a jeli rovnou do značkového servisu a to z důvodu neznalosti blokové výjimky.

Průzkum agentury Stern/Mark ukázal, že velké množství českých řidičů se domnívá, že pokud opravu vozu svěří jinému servisu než autorizovanému, přijdou o záruku. Avšak opak je pravdou a to z toho důvodu, že již skoro 3 roky platí tzv. bloková výjimka, což znamená, že můžete navštívit i neznačkový servis.

Polovina řidičů a dvě třetiny řidiček, kteří navštěvují značkové autoservisy neznají blokovou výjimku. Tuto výjimku znají většinou lidé, kteří navštěvuji autoservisy častěji. Respektive podle průzkumu zná tuto výjimku 58 procent motoristů, kteří navštěvují autoservis více jak dvakrát ročně.

Bloková výjimka má jasně daná pravidla a tak se nedá mezi ní nějak kličkovat jak už to se spoustou pravidel v naší republice bývá. Jasně hovoří o tom, že majitel nového vozu může jet auto servisovat do jakéhokoliv autoservisu, který má způsobilost k daným odborným zákrokům na vozidle, postupuje přesně podle automobilkou stanoveného servisního plánu. Nadále mluví o tom, že použité díly a servisní úkony musejí být náležitě zdokumentovány. Po dodržení těchto pravidel vám nemůže výrobce záruku odmítnout.

Neautorizovaným servisům dává přednost větší část řidičů. Důvod je jasný, úspora peněz. Průměrná útrata v neznačkovém autoservisu je 2372 korun a to je 1010 korun méně než průměrná cena ve značkovém autoservisu. Nejčastěji se mění pneumatiky, oleje a klimatizace. Avšak zda se vyplatí připlatit více a dojíždět do značkového autoservisu je nelehkou otázkou. Určitě se nedá mluvit o tom, že autorizovaný servis znamená, že vám bude na vozidle odvedena sto procentní práce a naopak se stejně tak nedá říci, že v neznačkovém autoservise nedostanete stejnou péči jako v autorizovaném. Kvalita práce bude vždy z velké části záviset na zodpovědnosti pracovníků autoservisu a tak je určitě dobré, než nějaký servis navštívíme, projít si nějaké reference či se poptat po zkušenostech s daným servisem v okolí.