Test letních pneumatik: Nejlepší brzdí o třetinu rychleji

„Test Autobildu ukázal, že z padesáti testovaných letních pneumatik nejsou zdaleka všechny dostatečně bezpečné na mokré silnici. Na vítěznou pětici se však řidiči mohou plně spolehnout,“ shrnuje mluvčí českého ÚAMK Petr Vomáčka. Německý časopis otestoval letní pneumatiky. Výběr se vyplatí nepodcenit, ukazují výsledky. Celou třetinu brzdné dráhy můžete ušetřit nákupem kvalitních letních pneumatik.  Testování začal jednoduchým měřením brzdné dráhy z rychlosti 100 kilometrů za hodinu. Zatímco vítěz tohoto dílčího testu (pneumatiky od Pirelli) zabrzdil na mokré vozovce na dráze 46 metrů, nejhorší pneumatiky (Marangoni Verso) na to potřebovaly 60 metrů Testu se podrobily letní pneumatiky všech kategorií, od drahých prémiových produktů přes cenově dostupné značky až k levným výrobkům z Dálného východu. V prvním kole se testovaly právě jen brzdné vlastnosti pneumatik. „Prémiové výrobky v této fázi testu podle očekávání obstály; z pneumatik značek druhé ligy zklamaly především Firestone, Semperit, Vredestein a Toyo. Do první patnáctky se naopak zcela překvapivě prosadily pneumatiky-outsideři Point S, General a Atlas,“ komentuje výsledek Vomáčka. Jejich výsledky v testu jsou kritické, proto od nich bezpodmínečně dejte ruce pryč,“ varuje Vomáčka. Nejlépe vyhodnocené letní pneumatiky jsou: (Pneumatika, Délka brzdné dráhy na mokru v metrech, Délka brzdné dráhy na suchu v metrech): 1. Pirelli Cinturato P 7 Ecoimpact, 46,3 m, 36 m; 2. Hankook Ventus Prime 2, 46,9 m, 35,7 m; 3. Michelin Primacy 3, 47,2 m, 35,6 m; 4. Continental SportContact 5, 47,5 m, 35,4 m; 5. Goodyear EfficientGrip Performance, 47,7 m, 35,6m; 6. Bridgestone Turanza T001, 47,6 m, 36 m; 7. Point S Summerstar Sport 2, 47,7 m, 36,3m; 8. General Altimax UHP, 47,9 m, 36,5 m; 9. Fulda SportControl, 48,4 m, 36,1 m; 10. Sava Intensa UHP, 49 m, 35,5 m.

 Pneuservis