TROJSKÝ MOST JE OTEVŘEN.

V brzkých ranních hodinách se dnes 6.10. 2014 otevřel Trojský most, jakožto další část tunelového komplexu Blanka a vnitřního pražského okruhu. Kolem čtvrté hodiny projely mostem první automobily, posléze tramvaje v půl páté podle platného jízdního řádu a také začali v souvislosti s otevřením tohoto mostu fungovat nové autobusové spoje.

Již v sobotu byl most slavnostně otevřen a tak se mohla po něm projít veřejnost a prohlédnout si jej. Do oblouku mostu byly pražským primátorem Tomášem Hudečkem, jeho náměstkem Jiřím Nouzem, architektem Romanem Kouckým a ředitelem jedné z divizí Metrostavu Miloslavem Hadravem vloženy tubusy, které obsahují všechny platné mince a bankovky v ČR, dále noviny a pamětní mince. Tubusy také obsahují poselství příštím generacím.

Trojský most, ale není jen tak obyčejný most. Má unikátní parametry, hlavně co se poměru výšky a rozpětí oblouku týče a sice 1:10. Další stránkou, která architektonicky vyniká na tomto díle jsou jeho jednotlivé štíhlé části. Architekt Koutský, jehož dílem je tento most si myslí, že by se v budoucnu mohlo jednat o architekturu, protože podobný most na světě zatím neviděl.

Financování tohoto mostu měla na starosti Praha, která původně měla uvolnit ze svého rozpočtu 400 milionů korun. Avšak stavba na základě změn, které potvrdil arbitrážní soud po přezkoumání posudku ČVUT, nakonec stál více než 1,3 miliardy korun, tedy 3 - krát tolik.

Díky zprovoznění mostu potkaly MHD v Praze změny. Po více než roce byl obnoven běžný provoz tramvajové linky číslo 17 v úseku mezi zastávkami Výstaviště Holešovice a Vozovna Kobylisy.

Na pravidelnou trasu se rovněž vrátí noční tramvajová linka číslo 53.

Také vyjede nová linka autobusu číslo 294, která spojí oba břehy Vltavy a zároveň nahradí linku číslo 292. Změní se také rozmístění autobusových zastávek na Florenci, informoval Filip Drápal, mluvčí Ropid, který v Praze plánuje jízdní řády.

Zdroj: ČTK, Novinky, Právo