Ford Transit

Autoservis a pneuservis 123

Autor: Autoservis a pneuservis 123

Vítejte na stránkách Autoservisu a pneuservisu 123 s.r.o.     Autoservis najdete v průmyslové zóně. Dojedete k nám přímo z hlavní silnice.…

Více o autorovi

Když jí miluješ, těžko se s ní loučí. Na této parafrázi jedné reklamy bych mohl začít hodnocení nejlegendárnější dodávky, která kdy byla stvořena. Asi nebude těžké uhodnout, že mluvím o legendárním automobilu Ford Transit. Desítky konfigurací, ze kterých si opravdu vybere každý. Můj vztah se čtvrtou generací Fordu Transit začal před mnoha lety. Mladiství entusiasmus bylo potřeba uplatnit smysluplně, a tak jsem s bratry a kamarády založil kapelu, pak jsme se naučili na nástroje tak trochu hrát, abychom mohli veřejně vystupovat. Roky plynuly jako voda a my jsme dospěli k závěru, že si musíme pořídit dodávku. To víte, přes 300 kg hudební aparatury je opravdu prostor pohlcující. K tomu pětičlenná kapela a řidič a všechna osobní užitková auta jsou pro tento účel nepoužitelná. Jenomže střední škola nebyla ve znamení přílišného bohatství členů kapely, a tak jsme museli šetřit a zároveň koupit levné auto.  Za pár tisíců a jsme koupili starého červeného Forda Transit v devítimístném provedení s dostatkem místa na aparaturu.

  

Když jsme jej kupovali, věděli jsme, že má najeto přes půl milionu kilometrů, že je to starý atmosférický motor, který sice vůbec nejede, ale za to má vcelku velikou spotřebu. Podběhy, posuvné a zadní dveře – to vše bylo již slušně zkorodované, nicméně stále ještě trochu použitelné.

Vizuální stav automobilu odpovídal 15 let starému vozidlu, nicméně po stránce technického stavu nebylo co vytknout. Převodovka byla v původním stavu, tudíž měla najeto přes půl milionu kilometrů, to samé platilo pro motor, startér a ostatní díly motoru. Starší Di měl vcelku velikou spotřebu oleje, nicméně minerální olej 15w40 není nikterak drahou záležitostí, jeho cena se pohybuje od 50kč/l. Automobil zanechával menší skvrny, které však vznikaly primárně z netěsnosti čidla mazání motoru, což šlo velice lehce a efektivně odstranit.  S Fordem transitem jsme najezdili s naší kapelou více než dvě stě tisíc kilometrů a auto zůstalo takřka v nezměněném stavu.

  

Vozidlo vydrží opravdu hodně moc. Obrovskou předností je i fakt, že si šikovný člověk na tomto voze úplně vše opraví. Autoservis Kladno tudíž neměl moc práce, nebo alespoň ne té práce, kterou bychom mu dodali my. Opravit startér, vyměnit čidla, opravit alternátor, to vše bylo vážně jednoduché. Žádný palubní počítač Vás neinformuje, že byste měli dát automobil do servisu k pravidelné kontrole, vlastně na Vás automobil vůbec nemluví, přitom ale slouží tak, jak dnes snad už žádné moderní auto nedokáže. Nové vozy musí pravidelně na servisní kontroly do autoservisů, pokud možno ještě do autorizovaných, kde Vás hodina práce automechanika stojí přes tisíc korun. Tak náš starý Ford Transit si neřekl o návštěvu autoservisu ani jednou.

  

Další velikou předností u něj byla skutečnost, že, když Vám už nějaký díl podlehl opotřebení nebo něčí nešikovnosti, vždy lze sehnat velice rychle náhradní díl na Ford Transit, a k tomu ještě za velice malý obnos peněz.

Shrnu-li staré dodávky, se kterými jsem přišel do kontaktu, byl Ford Transit vážně poklad. Kdyby jen ta karosérie vydržela déle, klidně by ještě mnoho let sloužil. V autobazarech, které nemají ve zvyku stáčet počet kilometrů, se dají objevit i takové kousky, které mají najeto k milionu kilometrů, což už něco svědčí o dané legendě jménem Ford Transit.